یزدفردا "اصفهان-مدیر بخش پژوهش شرکت ارتباطات سیار گفت:عمق نفوذ تشعشع الکترومغناطیسی ناشی از گوشی تلفن همراه در کودکان کمتر از10 سال بیش از دو برابر بزرگسالان است.
به گزارش ایرنا،"سیدحسن سید موسوی" در همایش "تاثیر امواج ناشی از گوشی تلفن همراه و سایت BTS " در اصفهان افزود: این میزان نفوذ برای کودکان کمتر از پنج سال نیز به بیش از سه برابر می رسد.
وی با اشاره به اینکه کودکان به دلیل سیستم عصبی در حال رشد و جذب انرژی بیشتر نباید زیاد از تلفن همراه استفاده کنند، اظهارداشت:استفاده ازسرویس پیام کوتاه یا "هندزفری" برای کودکان در این موارد توصیه می شود.
این کارشناس بابیان اینکه برای بررسی میزان خطرات احتمالی ناشی ازامواج گوشی تلفن همراه یا سایت های BTS باید به دو پارامتر توجه کرد،افزود:یکی از این دو پارامتر"نرخ جذب ویژه" می باشد که این پارامتر برای گوشی تلفن همراه تعریف شده است.
سید موسوی ادامه داد: حداکثر نرخ جذب ویژه برای گوشی تلفن همراه دو وات بر کیلوگرم تعریف شده است لذا این پارامتر برای گوشی های خریداری شده باید کمتر از دو باشد.
به گفته وی،این استاندارد توسط گمرک ایران هنگام واردات گوشی تلفن همراه بررسی می شود، هرچند باید توجه کردکه بسیاری از گوشی های تلفن همراه موجود در بازار قاچاق هستند و لازم است که مردم هنگام خرید، این پارامتر را کنترل کنند.
وی پارامتر دوم را"چگالی توان تشعشعی"معرفی کرد و گفت: این پارامتر برای آنتن های BTS تعریف شده و بر اساس آن توان جذب شده ناشی از تابش سایت BTS با دور شدن از سایت تا فاصله 50 متری افزایش می یابد و بعد از آن شروع به کاهش می کند.
مدیر بخش پژوهش شرکت ارتباطات سیار گفت: مهمترین نتایج تحقیقات علمی درباره تلفن همراه گویای آن است که میزان تشعشعات میدانهای فرکانس رادیویی تاثیری بر آغاز یا رشد تومور سرطانی، طول عمر انسان، سیستم ایمنی ، قلب و خون ندارد.
سیدموسوی افزود: احتمال خطر برای انسان از محل امواج الکترومغناطیسی زمانی به وجود می آید که با استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی همراه باشد.
همایش تاثیر امواج ناشی از گوشی تلفن همراه و سایت های BTS به همت انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه اصفهان و شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا